Veelgestelde vragen

Snel antwoord op je vraag. Fijn voor jou, fijn voor ons. Hier vind je vast het antwoord op je vraag.

Inschrijven

Terug naar boven
Kan ik een proefles volgen?

Ja, dat kan, als er nog plekken beschikbaar zijn in de cursus.
Ga naar de cursuspagina van jouw keuze en vraag een proefles aan. De aanvraag is altijd voor de eerstvolgende les.

Aanvullende informatie:

  • Bij Dans en Theater kun je bijna altijd een proefles doen. Tenzij er wordt gerepeteerd voor een voorstelling, dan zetten we deelname aan een proefles even stil. Na de voorstelling(en) zijn proeflessen weer mogelijk.
  • Bij Muziek is een proefles volgen niet mogelijk.
  • Bij Beeldende kunst, Mode & Design kun je de sfeer proeven door te kijken bij de lessen, met uitzondering van de lessen waar gewerkt wordt met modellen.
Hoe kan ik inschrijven?

Online inschrijven is het snelst. Je bent gelijk verzekerd van een plek. 
Niet online inschrijven? Inschrijven kan ook met een papieren inschrijfformulier. Telefonisch inschrijven kan niet.
Heb je vragen over het online inschrijven,
Dan helpen we je graag. Bel met SKVR Klantenservice 010-4361366.

Om in te schrijven moet je 18 jaar of ouder zijn. Nog géén 18 jaar? Vraag je ouder(s)/verzorger(s) om de inschrijving te doen. Zij registreren zich met een account en voegen jou toe als cursist.

Vraag je korting aan? 
Denk er dan aan een geldig kortingsbewijs in te leveren. 

Alle inschrijvingen behandelen we op volgorde van binnenkomst. Lever het ingevulde en ondertekende (digitale) formulier in bij de klantenservice.

  • Per mail: klantenservice@skvr.nl
  • Per post: SKVR, t.a.v. klantenservice, Postbus 23260, 3001 KG Rotterdam
  • Of bezoek onze klantenservice: SKVR Hillevliet, Hillevliet 90, 3074 KD Rotterdam
Hoe schrijf ik in met een vergoeding van het Jeugdfonds Cultuur?

Stap 1
Vraag aan de juf of meester van je kind, de buurtsportcoach, de schuldhulpverlener of bij het wijkteam of ze je willen helpen om een aanvraag te doen. Dit doen zij samen met jou, op de computer. Als de aanvraag naar het fonds is gemaild, kan je kind vaak al snel beginnen met de les.

Stap 2
De juf of meester, de buurtsportcoach, schuldhulpverlener of het wijkteam vertelt je meestal binnen een week of het Jeugdfonds de lessen betaalt.

Stap 3
Betaalt het fonds? Schrijf je kind dan in voor de cursus van SKVR en upload je bewijs van goedkeuring. 

Online inschrijven is het snelst. Je bent gelijk verzekerd van een plek. 
Niet online inschrijven? Inschrijven kan ook met een papieren inschrijfformulier. Telefonisch inschrijven is niet mogelijk.

Vergeet niet een bewijs van de goedkeuring in te leveren. Alle inschrijvingen worden behandeld op volgorde van binnenkomst. Lever het ingevulde en ondertekende formulier in bij de klantenservice.

  • Per mail: klantenservice@skvr.nl
  • Per post: SKVR, t.a.v. klantenservice, Postbus 23260, 3001 KG Rotterdam
  • Of bezoek onze klantenservice: SKVR (1e verdieping) Hillevliet 90, Rotterdam (Zuid)
Wanneer is mijn inschrijving verwerkt?

Nadat je je via onze website of aan de balie hebt ingeschreven, sturen wij je direct per mail een inschrijfbevestiging. Met belangrijke details rondom de start van jouw cursus: de startdatum, lestijd, laatste lesdag, docent, locatie en het lokaal.

Ontvang je binnen 5 minuten geen bevestiging? Neem dan contact op met onze klantenservice 010-4361366 of mail: klantenservice@skvr.nl.

Kan ik later instromen?

Later instromen in een cursus kan als er plek vrij is. Stroom je later in dan passen we het cursusgeld aan aan het aantal lessen dat je nog gaat volgen. Je betaalt  dus vanaf het moment dat je start. 
Let op: staat er geen inschrijfknop op de website? Dan kun je (tijdelijk) niet instromen.

Ik woon niet in Rotterdam. Kan ik mij ook inschrijven?

Jij bent van harte welkom! Ook als je buiten Rotterdam woont, kun je je inschrijven voor onze activiteiten.

 

Cursussen

Terug naar boven
Wanneer staan de nieuwe cursussen en workshops online?

Op diverse momenten in het jaar presenteren we onze cursussen en workshops. Op onze website. 

  • In mei/juni presenteren we de cursussen die starten na de zomervakantie: skvr.nl/kies
  • In december doen we dat voor de cursussen die starten in februari: skvr.nl/kies
  • Gedurende het cursusjaar starten er regelmatig nieuwe korte cursussen: skvr.nl/cursussen

Ontvang onze nieuwsbrief
Wil jij als eerste op de hoogte zijn van nieuwe cursussen, bijzondere aanbiedingen en tips? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. 

Is er nog plek in de cursus?

Zie je de button Inschrijven, dan is er plek in de cursus. Wacht niet te lang met inschrijven.
Is de cursus bijna vol? Je ziet dan op het scherm dat er nog maar enkele plaatsen zijn.

Is de cursus vol? Je ziet dan Wachtlijst op het scherm. Klik op de button om je aan te melden.
Zodra er een plek vrijkomt, nemen wij direct contact met je op.
Let op: een plaats op de wachtlijst is enkel geldig voor de cursus waarvoor je inschrijft en loopt niet door naar een volgende cursus of volgend seizoen.

Is er ook aanbod voor mensen met een beperking?

Heb je een lichamelijke of verstandelijke beperking en ben je geïnteresseerd in ons aanbod of een specifieke cursus? Dan komen wij graag in contact met jou. SKVR biedt op dit moment geen speciaal aanbod voor mensen met een beperking, maar dat wil niet direct zeggen dat je niet terecht kunt in onze reguliere lessen. Bel, mail of bezoek ons, dan bespreken we samen met jou de mogelijkheden.

Wat is mijn cursusprijs?

SKVR hanteert twee tariefgroepen, afhankelijk van de leeftijd van de cursist:

  • Kinder- en jongerentarief: voor cursisten tot en met 20 jaar
  • Volwassenentarief: voor cursisten van 21 jaar en ouder

    Stroom je later in het cursusjaar in? Dan passen wij de prijs aan. Je betaalt vanaf het moment dat je start.
Hoe wordt het tarief bepaald?

Voor het bepalen van het toepasselijke tarief wordt uitgegaan van de leeftijd van de cursist op de startdatum van de (jaar)cursus of eenmalige activiteit. Indien sprake is van latere instroom, geldt de plaatsingsdatum als peildatum voor de tariefbepaling.

 

Hoe kan ik betalen?

Bij de inschrijving kies je direct hoe je wilt betalen: direct via iDeal - bij inschrijving via de website. Of via AcceptEasy* in termijnen.

*AcceptEasy is een digitale rekening die je per e-mail van ons ontvangt. Daarmee kun je gemakkelijk en direct via internetbankieren betalen.

Ik wil graag maandelijks betalen, kan dat?

Ja dat kan via AcceptEasy* en is afhankelijk van het cursusbedrag. Gespreid betalen is alleen mogelijk met een geldig e-mailadres; je ontvangt de betaalverzoeken per e-mail met een betalingstermijn van 14 dagen. Voor gespreide betaling geldt:

  • Tot €150: alleen betaling in één keer
     
  • €151 tot €300: betaling in één keer via iDeal of via AcceptEasy in 2 opeenvolgende maanden
     
  • Vanaf €300: betaling in één keer via iDeal of via AcceptEasy in 2 of 4 opeenvolgende maanden

*AcceptEasy is een digitale rekening die je per email van ons ontvangt. Daarmee kun je gemakkelijk en direct via internetbankieren de betaling voldoen

Wanneer ontvang ik de rekening?

Je ontvangt de rekening via AcceptEasy uiterlijk twee weken voor of twee weken na de start van de cursus.
*AcceptEmail is een digitale rekening die je per email van ons ontvangt. Daarmee kun je gemakkelijk en direct via internetbankieren de betaling voldoen.

Ik heb een betalingsherinnering en/of incasso ontvangen. Wat nu?

Betaal op tijd. Wel zo fijn. Zo voorkom je dat we extra kosten bij je in rekening brengen. Na het inschrijven ben je betalingsplichtig. De betalingsverplichting wordt aangegaan voor het totaal verschuldigde cursusbedrag. Bij het niet of niet tijdig betalen is SKVR genoodzaakt de verdere toegang tot de lessen te ontzeggen. Bovendien wordt de vordering uit handen gegeven aan een incassobureau. De eventuele incassokosten en wettelijke rente komen voor rekening van de betalingsplichtige.

Mijn AcceptEasy rekening is verlopen. Hoe kan ik betalen?

Bovenaan de email zie je de uiterste betaaltermijn. Betaal op tijd en voorkom dat je extra kosten moet betalen.   

  1. Pak jouw klantnummer erbij. Die staat vermeld bij de betaalgegevens in de AcceptEasy.
  2. Maak het openstaande bedrag over op bankrekening NL69 INGB 0675730848
    t.n.v. SKVR te Rotterdam onder vermelding van jouw klantnummer.
Hoe kom ik in contact met afdeling Financiën?

Heb je vragen over je betalingen of facturen? De medewerkers van de afdeling financiën helpen je graag. Bel 010-4361366. Dat kan op maandag t/m donderdag van 10:00 - 16:00 uur.
Mailen kan ookfinancien@skvr.nl

 

Korting(en) & vergoeding

Terug naar boven
Kan ik korting krijgen?

Ja, dat kan voor al onze activiteiten bij een cursusprijs vanaf € 100,- of meer. Je hebt keuze uit:

  • € 25,- Rotterdampas en CJP-korting
  • 25% Studentenkorting mbo, hbo, wo van 18 t/m 24 jaar.

Let op: Stuur een geldig kortingsbewijs bij je inschrijving mee! Achteraf kunnen wij de korting niet verwerken.

Klik hier voor meer informatie over alle kortingsmogelijkheden.

Zijn er andere vergoedingsmogelijkheden?

Als er thuis te weinig geld is voor creatieve lessen, helpt het Jeugdfonds Cultuur. Het Jeugdfonds is er voor kinderen en jongeren van 4 tot en met 17 jaar die graag dansen, muziek maken, schilderen, toneelspelen, zingen of iets anders creatiefs willen doen, maar waar thuis geen geld is voor de lessen. Het fonds geeft een financieel steuntje in de rug en vergoedt het lesgeld plus kosten voor materialen (zoals de huur van een instrument).

Klik hier voor meer informatie.

Een vergoeding aanvragen en inschrijven. Hoe werkt dat?

Stap 1
Vraag aan de juf of meester van je kind, de buurtsportcoach, de schuldhulpverlener of bij het wijkteam of ze je willen helpen om een aanvraag te doen. Dit doen zij samen met jou, op de computer. Als de aanvraag naar het fonds is gemaild, kan je kind vaak al snel beginnen met de les. Op deze website vind je meer informatie.

Stap 2
De juf of meester, de buurtsportcoach, schuldhulpverlener of het wijkteam vertelt je meestal binnen een week of het Jeugdfonds de lessen betaalt.

Stap 3
Betaalt het fonds? Schrijf je kind dan in voor de cursus van SKVR en upload je bewijs van goedkeuring. 

Online inschrijven is het snelst. Je bent gelijk verzekerd van een plek. 
Niet online inschrijven? Inschrijven kan ook met een papieren inschrijfformulier. Telefonisch inschrijven is niet mogelijk.

Vergeet niet een bewijs van de goedkeuring in te leveren. Alle inschrijvingen worden behandeld op volgorde van binnenkomst. Lever het ingevulde en ondertekende formulier in bij de klantenservice:

  • Per mail: klantenservice@skvr.nl
  • Per post: SKVR, t.a.v. klantenservice, Postbus 23260, 3001 KG Rotterdam
  • Of bezoek ons: SKVR Rotterdam Hillevliet, Hillevliet 90, 3074 KD Rotterdam

Overstappen

Terug naar boven
Kan ik overstappen naar een andere korte cursus?

Ja, dat kan als er een plek vrij is en de cursus in hetzelfde seizoen wordt gegeven.

Kan ik overstappen naar een ander(e) workshop/evenement?

Ja, dat kan als er een plek vrij is en tot 14 dagen voor aanvang van het eerste evenement. 

Kan ik overstappen naar een andere jaarcursus?

Ja, dat kan als er voldoende plek vrij is.  

 

Gemiste lessen

Terug naar boven
Hoe meld ik me af voor een les?

Jammer dat je niet kunt. Bel of mail onze klantenservice. Geef bij je afmelding door: naam cursist, de cursus, leslocatie, lestijd en docent. Wij geven jouw afmelding meteen door aan jouw docent.

 Na 17:00 uur of in het weekend ontvangen wij je afmelding graag telefonisch via de voicemail. Dank daarvoor.

010-4361366
klantenservice@skvr.nl

Kan ik een gemiste les inhalen? 

Hoe jammer wij het ook vinden dat je een les moet missen, inhalen is helaas niet mogelijk. Overleg met de docent over de gemiste les, zodat je thuis kunt oefenen en/of het huiswerk weet voor de volgende keer.

Mijn docent is ziek. Worden de lessen ingehaald?

We doen ons best om verhindering van jouw docent goed op te vangen. We zoeken vervangende docent(en) om jouw les(sen) door te laten gaan. Als aan het einde van de cursus blijkt dat door verhindering van jouw docent niet de beloofde lessen gehaald worden, plannen we extra lessen in. 

Materialen

Terug naar boven
Welke materialen heb ik nodig voor de eerste les?

Beeldende kunst: bij de meeste cursussen van beeldende kunst is het basismateriaal inbegrepen. 

Indien nodig ontvang je van ons voor de les een bericht over meer mee te nemen materialen. Ontvang je vooraf geen extra bericht van ons? Dan hoef je niets mee te brengen. De docent adviseert je in de les over de eventuele aanschaf van materialen.

Heeft SKVR een eigen materialenwinkel?  

Niet meer. SKVR had tot de zomer 2024 een winkeltje met creatieve materialen. 

Kan ik mijn materialen achterlaten in een kluisje?

Ieder voor- en najaar hebben we kluisjes beschikbaar om materialen in op te slaan. Vraag naar de mogelijkheden bij SKVR Klantenservice>. 
Je huurt een kluisje voor € 12,50 per seizoen, plus € 12,50 borg. 

Moet ik een eigen camera meenemen naar de cursus?

In de cursussen van SKVR werk je met je eigen digitale camera. Dit kan een spiegelreflex of systeemcamera zijn. In ieder geval een camera waarop je handmatig de sluitertijd, het diafragma en ISO-waardes kunt instellen (pak de handleiding van je camera erbij).

Nog geen camera in huis? 
Vraag in de eerste les aan je docent welke camera voor jou het beste is.

Instrumentenhuur bij SKVR-muziekschool Capelle

Terug naar boven
Welke instrumenten kan ik bij jullie huren?

Je kunt bij ons een aantal instrumenten huren. Scheelt weer aanschaffen én jij kunt meteen beginnen met muziekles bij SKVR. Instrumenten in de verhuur zijn: 

  • keyboard, trompet, viool voor € 148,- per jaar
  • dwarsfluit, klarinet, saxofoon voor € 222,- per jaar

Borg 
Als je een instrument huurt betaal je altijd € 50,- borg. Dit bedrag ontvang je aan het einde van de huurovereenkomst weer terug op je rekening. Dat storten we als het instrument in goede staat is teruggebracht en jij alle overige betalingen hebt voldaan.

Maak je gebruik van het Jeugdfonds Cultuur, dan krijg je jouw instrumentenhuur vergoed.

Cursus Spelenderwijs
Je betaalt alleen borg voor het instrument van de Spelenderwijs-cursus. Geen huur.

Andere instrumenten (zoals gitaren) verhuren wij niet. Een gitaar kun je tegen een lage prijs zelf kopen. Vraag je docent naar tips.

Hoe werkt het huren van een instrument?
  1. Heb je geen eigen instrument? Geef dat aan bij het inschrijven.
  2. Wij reserveren dan een instrument voor jou.
  3. Je ontvangt bericht over jouw reservering.
  4. Maak een afspraak met het instrumentenmagazijn om je instrument op te halen: Mail instrumenten@skvr.nl of bel 010-2718301. 👇
Hoe kom ik in contact met het instrumentenmagazijn?

Maak met het instrumentenmagazijn een afspraak om je instrument op te halen of terug te brengen. Mail: instrumenten@skvr.nl of bel: 010-2718301.

Openingstijden instrumentenmagazijn
Het instrumentenmagazijn is iedere woensdag en vrijdag open van 09:30 – 16:30 uur.
In schoolvakanties zijn er andere openingstijden.

Adres instrumentenmagazijn
Het SKVR-instrumentenmagazijn vind je op de Kiotoweg 49 in Rotterdam (in bedrijvenpark Noord - West)

Danskleding

Terug naar boven
Wat voor soort kleding kan ik dragen tijdens de dansles? 

Draag kleding waar jij je prettig in voelt en waarin je je gemakkelijk kunt bewegen. Niet te strak en niet te wijd. Specifieke kleding en schoenen verschillen per dansstijl. Vraag tijdens de proefles of in de eerste les advies hierover aan je docent. 

Tip: schaf pas je kleding of schoenen aan nadat je advies hebt gekregen van de docent. 

 

Opzeggen en eerder stoppen

Terug naar boven
Hoe kan ik eerder stoppen met een cursus?

Wil je tijdens je cursus eerder stoppen? Dat kan. Geef dat door aan je docent én aan onze klantenservice: vermeld de naam van de cursist en om welke cursus het gaat. 
Dat kan via mail: klantenservice@skvr.nl
Of stuur een brief naar:

SKVR
t.a.v. klantenservice
Postbus 23260
3001 KG Rotterdam

De lessen en de kosten lopen door tot 30 dagen nadat we je bericht hebben ontvangen. De lessen daarna brengen we niet meer in rekening. 
Kijk voor de voorwaarden bij Artikel 13. Opzeggen. Klik hier. 

Restitutie

Terug naar boven
Ik kan voor langere tijd niet naar de cursus komen. Heb ik recht op restitutie van cursusgeld?

Hoe jammer wij het ook vinden als je lessen moet missen, restitutie van cursusgeld is in geval van afwezigheid niet mogelijk. De docent vindt het wel fijn om het te weten als je niet kunt komen. Laat het ons en de docent weten. Meld je af via SKVR Klantenservice en vermeld de naam van de cursist, leslocatie, cursus, lestijd en docent.

010-4361366
klantenservice@skvr.nl

Meer informatie?
Naar artikel 15 van de algemene voorwaarden.

Wanneer wordt het cursusgeld na opzeggen/ontbinden teruggestort?

Het reeds betaalde cursusgeld stort SKVR binnen 14 dagen terug naar het bij SKVR bekende rekeningnummer. Conform de algemene voorwaarden.
Is er nog een openstaand saldo voor bijvoorbeeld een andere cursus of open betaalverzoek, dan verminderen we het terug te storten cursusgeld met dat bedrag.  

Roostervrije dagen & vakanties

Terug naar boven
Zijn er lessen in de schoolvakanties?

In de schoolvakanties zijn er (meestal) geen lessen. Het komt wel eens voor dat een docent - in overleg met een cursist - lessen inhaalt in een vakantie.
Daarnaast organiseert SKVR in de vakanties speciale activiteiten zoals kinderkunstfestivals. Kijk hiervoor in de agenda.

Wanneer zijn de vakanties en roostervrije dagen?

Dit zijn de roostervrije dagen en schoolvakanties van schooljaar 2025-2026: 

Zomervakantie
21 juli 2025 t/m 31 augustus 2025

Herfstvakantie
20 oktober 2025 t/m 26 oktober 2025

Sinterklaas
De lessen op 5 december 2025 zijn overdag en gaan door tot 16:00 uur, daarna geen les

Kerstvakantie
22 december 2025 t/m 4 januari 2026

Voorjaarsvakantie
16 februari 2026 t/m 22 februari 2026

Goede vrijdag
3 april 2026

Paasweekend
4 april t/m 6 april 2026

Meivakantie
27 april 2026 t/m 3 mei 2026

Dodenherdenking
4 mei 2026 - lessen gaan door tot 19:00 uur, daarna geen les.

Hemelvaartsdag
14 mei 2026 

2e Pinksterdag
25 mei 2026 

Zomervakantie
20 juli 2026 t/m 30 augustus 2026

 

Complimenten & klachten

Terug naar boven
Heb je complimenten of zie je mogelijkheden tot verbetering?

Laat jij ons weten wat jij van onze lessen en service vindt? SKVR bundelt en analyseert de complimenten, klachten en tips. Zo weten we wat we goed doen. En hoe we onze lessen en dienstverlening kunnen verbeteren.

Vertel het je docent of mail naar klantenservice@skvr.nl.

Heb je een klacht?

Dan stellen wij alles in het werk om dit op te lossen. SKVR ontvangt en bedient wekelijks enkele duizenden klanten. Wij stellen daarbij alles in het werk om jouw les, cursus en/of verblijf zo prettig mogelijk te maken.

Mail je klacht naar klachten@skvr.nl of stuur je bericht per post:

SKVR
T.a.v. De klachtencoördinator
Postbus 23260
3001 KG Rotterdam

  • Vermeld om welke afdeling en/of persoon het gaat en wat je klacht inhoudt.
  • Je ontvangt direct een ontvangstbevestiging van je klacht.
  • Wij behandelen je klacht binnen 7 werkdagen. Lukt het ons niet om de klacht binnen 7 werkdagen te behandelen, dan informeren wij jou daarover. Jij  ontvangt dan een schriftelijke melding.
  • SKVR bundelt en analyseert de binnengekomen klachten. Zo blijven we werken aan de verbetering van onze werk. 

 

Algemene voorwaarden

Terug naar boven
Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Lees of download onze algemene voorwaarden op skvr.nl/voorwaarden. Hieronder lees je de aanpassingen die gelden vanaf 19 mei 2025. 

Wat is er gewijzigd in de algemene voorwaarden per 19 mei 2025?

Per 12 mei 2025 zijn de algemene voorwaarden aangepast voor overeenkomsten die worden afgesloten na 19 mei 2025. De belangrijkste wijzigingen gaan over de mogelijkheden om gespreid te betalen, kortingen en opzegtermijnen.

Waarom zijn de algemene voorwaarden aangepast?

We hebben de algemene voorwaarden vernieuwd om ze duidelijker en makkelijker leesbaar te maken. De teksten zijn nu logischer opgebouwd, zodat je sneller vindt wat voor jou belangrijk is.

Ook de betaalmogelijkheden zijn aangepast. In plaats van veel varianten kun je nu kiezen uit een beperkt aantal opties: betaling in één keer of gespreid in 2 of 4 opeenvolgende maanden, afhankelijk van het cursusbedrag. Daarmee houden we het overzichtelijk, blijft gespreid betalen mogelijk en zorgen we ervoor dat onze cursussen financieel toegankelijk blijven voor een brede groep deelnemers.

Tegelijk kunnen wij hierdoor onze administratie eenvoudiger organiseren en meer aandacht besteden aan de kwaliteit van ons cursusaanbod en de ondersteuning van cursisten.

1. Wijziging betaalmogelijkheden bij inschrijving

Je kunt kiezen voor: betaling in één keer via iDEAL, gespreid betalen in 2 of 4 opeenvolgende maanden via AcceptEasy (afhankelijk van het cursusbedrag). Gespreid betalen is alleen mogelijk met een geldig e-mailadres. Je ontvangt de betaalverzoeken per e-mail met een betalingstermijn van 14 dagen.

Voor gespreide betaling geldt:

  • Tot € 150,- : alleen betaling in één keer
  • € 151,- tot € 300,- : betaling in één keer via iDeal of via AcceptEasy in 2 opeenvolgende maanden
  • Vanaf € 300,- : betaling in één keer via iDeal of via AcceptEasy in 2 of 4 opeenvolgende maanden

Wat betekent dit voor een inschrijving op een doorgaande jaarcursus?
Als je eerder een jaarcursus in meerdere termijnen betaalde (bijvoorbeeld in 3, 5 of 6 keer), dan is dit aangepast. Je betaalt nu in 2 of 4 maandelijkse termijnen, afhankelijk van het nieuwe cursusbedrag. Dit doen we om het eenvoudiger te maken én overzichtelijk te houden voor jou en voor ons.

2. Wijziging van kortingen

Kortingen worden voortaan maximaal één keer per cursusjaar toegekend

3. Wijziging van opzegging door de klant bij kortdurende activiteiten

Cursus van 16 lessen of minder:

  • Tot 30 dagen voor aanvang kun je kosteloos annuleren.
  • Bij annulering binnen 30 dagen voor aanvang of na de start ben je het volledige cursusbedrag voor de resterende periode verschuldigd.

Eenmalige activiteit:

  • Kosteloos annuleren kan tot 14 dagen voor aanvang.
  • Bij annulering binnen 14 dagen of na de start is het volledige cursusgeld verschuldigd.
4. Overzicht van alle wijzigingen in de algemene voorwaarden
  • Taalgebruik: Juridisch geprofessionaliseerd en consequent geformuleerd (geen je/jij).
  • Structuur: Artikelen zijn logischer geordend en voorzien van duidelijke tussenkopjes.
  • Artikel 1: Definities toegevoegd.
  • Artikel 8.1 en 8.2: Nieuwe indeling betaalmogelijkheden, inclusief toelichting.
  • Artikel 8.3: Aangescherpt: bij uitblijvende betaling kan deelname aan lessen worden geweigerd.
  • Artikel 12: Beperking van de opzegmogelijkheden bij korte cursussen en eenmalige activiteiten.
  • Artikel 13.4 (nieuw): SKVR mag bij te weinig inschrijvingen cursussen samenvoegen, met informatieplicht en opzeggingsmogelijkheid voor de klant.
  • Artikel 19: Nieuwe titel: Kwaliteit van begeleiding en lespraktijk met expliciete vermelding van vakdocenten, kunstprofessionals en stagiairs.
  • Artikel 21: Hernoemd naar Sociale veiligheid en vertrouwenspersonen, met drie duidelijke subonderdelen.
  • Artikel 22: Titel behouden (Wijziging van de algemene voorwaarden), maar aangevuld met subkopjes over rechten en plichten bij wijzigingen.
  • Artikel 23 (nieuw): Slotbepaling over toepasselijk recht en onvoorziene situaties.

Gegevens wijzigen

Terug naar boven
Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Heb je een nieuw telefoonnummer, of ben je verhuisd? Geef het door aan onze klantenservice.

Contact klantenservice
Mail klantenservice@skvr.nl, bel 010-4361366 of geef het door aan een van de collega's aan de balie. Dat is op de 1e verdieping van SKVR Hillevliet, Hillevliet 90 in Rotterdam Zuid.

Hoe kan ik SKVR steunen?

SKVR heeft een muzikaal goed doel: Support ons. Daarmee zamelen we geld in om instrumenten te kopen voor onze sociale muziekprojecten.

Ga naar Support ons om direct een donatie te doen of voor meer informatie.

Kan ik een instrument doneren?

Ja, dat kan! Mits het instrument nog bruikbaar is. Het liefst ontvangen wij instrumenten voor kinderen. Wij geven het instrument in bruikleen aan een kind waarvan de ouders zelf geen instrument kunnen betalen. 

Kijk voor meer informatie bij Support ons.

 

Ruimte huren

Terug naar boven

Kan ik een ruimte huren op een SKVR-locatie?

Ja dat kan! Op onze locaties De Ringdijk en De Hillevliet is huur van ruimtes voor langere tijd mogelijk. Bekijk onze verhuurpagina.

Mijn vraag staat er niet bij

Als je een andere vraag hebt, neem dan contact met ons op.
Bel, mail of bezoek ons. Zoals altijd helpen wij je graag. 

010-4361366
klantenservice@skvr.nl