Veelgestelde vragen

Snel antwoord op je vraag. Fijn voor jou, fijn voor ons. We hebben heel erg ons best gedaan op een uitgebreide FAQ. Hier vind je vast het antwoord op je vraag.

Inschrijven

Terug naar boven
Kan ik een proefles volgen?

Ja, dat kan, als er nog plekken beschikbaar zijn in de cursus.
Ga naar de cursuspagina van jouw keuze en vraag een proefles aan. De aanvraag is altijd voor de eerstvolgende les.

Wil je vandaag of morgen een proefles doen?
Bel dan met onze klantenservice: 010-4361366. Op maandag t/m vrijdag 9:00 - 17:00 uur.

Aanvullende informatie:

  • Bij Dans en Theater kun je bijna altijd een proefles doen. Tenzij er wordt gerepeteerd voor een voorstelling, dan zetten we deelname aan een proefles even stil. Na de voorstelling(en) zijn proeflessen weer mogelijk.
  • Bij Muziek is een proefles volgen niet mogelijk. Schrijf je in. Je komt dan op de plaatsingslijst en de 1e les is een proefles.
  • Bij Fotografie & Media kun je alleen bij de 1e les van de basiscursussen een proefles doen.
  • Bij Beeldende kunst, Mode & Design kun je de sfeer proeven door te kijken bij de lessen, met uitzondering van de lessen waar gewerkt wordt met modellen.
  • Bij Schrijven hebben we op dit moment geen proeflesmogelijkheden.
Hoe kan ik inschrijven?

Online inschrijven is het snelst. Je bent gelijk verzekerd van een plek. 
Niet online inschrijven? Inschrijven kan ook met een papieren inschrijfformulier. Telefonisch inschrijven kan niet.
Heb je vragen over het online inschrijven,
Dan helpen we je graag. Bel met SKVR Klantenservice 010-4361366.

Om in te schrijven moet je 18 jaar of ouder zijn. Nog géén 18 jaar? Vraag je ouder(s)/verzorger(s) om de inschrijving te doen. Zij registreren zich met een account en voegen jou toe als cursist.

Vraag je korting aan? 
Denk er dan aan een geldig kortingsbewijs in te leveren. 

Alle inschrijvingen behandelen we op volgorde van binnenkomst. Lever het ingevulde en ondertekende (digitale) formulier in bij de klantenservice.

  • Per mail: klantenservice@skvr.nl 
  • Per post: SKVR, t.a.v. klantenservice, Postbus 23260, 3001 KG Rotterdam 
  • Of bezoek onze klantenservice: SKVR Hillevliet, Hillevliet 90, 3074 KD Rotterdam
Hoe werkt het inschrijfproces voor een jaarcursus muziek?

Ons seizoen start na de zomervakantie en loopt tot aan de volgende zomervakantie. Maar je kunt het hele jaar door inschrijven en instromen.

Inschrijven voor een jaarcursus muziek gaat als volgt:

  • Je schrijft in via de website bij de locatie naar keuze. En je geeft je voorkeur voor dag en tijd aan.
  • Je komt op een plaatsingslijst (en je betaalt dus nog niets).
  • Wij zoeken de beste mogelijkheden voor je uit. De docent neemt persoonlijk contact met je op om dit te bespreken.
  • Hierna word je definitief geplaatst en kun je starten met muziekles.
  • Je betaalt pas als je definitief bent geplaatst. En je met de lessen start. Je betaalt dan alleen voor de lessen die je nog gaat volgen vanaf je start.

 Ben je tussen de 7 en 10 jaar en ga je voor het eerst op muziekles? Dan hebben we een speciaal beginnersrooster voor het eerste lesjaar. In dit rooster zijn de muzieklessen voor deze leeftijd op dezelfde tijd ingepland.

Hoe schrijf ik in met een vergoeding van het Jeugdfonds Cultuur?

Stap 1
Vraag aan de juf of meester van je kind, de buurtsportcoach, de schuldhulpverlener of bij het wijkteam of ze je willen helpen om een aanvraag te doen. Dit doen zij samen met jou, op de computer. Als de aanvraag naar het fonds is gemaild, kan je kind vaak al snel beginnen met de les.

Stap 2
De juf of meester, de buurtsportcoach, schuldhulpverlener of het wijkteam vertelt je meestal binnen een week of het Jeugdfonds de lessen betaalt.

Stap 3
Betaalt het fonds? Schrijf je kind dan in voor de cursus van SKVR en upload je bewijs van goedkeuring. 

Online inschrijven is het snelst. Je bent gelijk verzekerd van een plek. 
Niet online inschrijven? Inschrijven kan ook met een papieren inschrijfformulier. Telefonisch inschrijven is niet mogelijk.

Vergeet niet een bewijs van de goedkeuring in te leveren. Alle inschrijvingen worden behandeld op volgorde van binnenkomst. Lever het ingevulde en ondertekende formulier in bij de klantenservice.

  • Per mail: klantenservice@skvr.nl 
  • Per post: SKVR, t.a.v. klantenservice, Postbus 23260, 3001 KG Rotterdam 
  • Of bezoek onze klantenservice: SKVR (1e verdieping) Hillevliet 90 Rotterdam (Zuid)
Hoe kan ik online inschrijven als ik niet kan inloggen?

Is het de 1e keer dat je je via onze website inschrijft? Vraag dan eerst een (nieuw) wachtwoord aan. Klik hier om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Je ontvangt van ons een mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen. 

Word je e-mailadres niet herkend? Klik hier om nieuw account aan te maken.

Wanneer is mijn inschrijving verwerkt?

Nadat je je via onze website of aan de balie hebt ingeschreven, sturen wij je direct per mail een inschrijfbevestiging. Met belangrijke details rondom de start van jouw cursus: de startdatum, lestijd, laatste lesdag, docent, locatie en het lokaal.

Ontvang je binnen 5 minuten geen bevestiging? Neem dan contact op met onze klantenservice 010-4361366 of mail: klantenservice@skvr.nl.

Uitzondering
Bij jaarcursussen Muziek schrijven wij je eerst in op een plaatsingslijst. Je ontvangt per mail een bevestiging. Is er plek in de cursus, dan nemen wij meteen contact met je op en maken we een afspraak wanneer jij met begint met je cursus. Bij sommige cursussen krijg je eerst een intakegesprek met de docent. Daarna weet je of je bent geplaatst in de jaarcursus. 

Kan ik later instromen?

Later instromen in een cursus kan als er plek vrij is. Stroom je later in dan passen we het cursusgeld aan aan het aantal lessen die je nog gaat volgen. Je betaalt  dus vanaf het moment dat je start. Let op: als er geen inschrijfknop op de website staat, dan kun je (tijdelijk) niet instromen.

Ik woon niet in Rotterdam. Kan ik mij ook inschrijven?

Jij bent van harte welkom! Ook als je buiten Rotterdam woont, kun je je inschrijven voor onze activiteiten.

 

Cursussen

Terug naar boven
Wanneer staan de nieuwe cursussen en workshops online?

Op verschillende momenten in het jaar presenteren we onze cursussen en workshops. Zo is er een vast moment in mei/juni voor cursussen die starten na de zomervakantie en in december voor cursussen die starten in februari. Regelmatig starten er gedurende het cursusjaar ook nieuwe korte cursussen en (vakantie)workshops.

Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je als eerste op de hoogte zijn van nieuwe cursussen, bijzondere aanbiedingen en tips? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. 

Is er nog plek in de cursus?

Zie je de button Inschrijven, dan is er plek in de cursus. Wacht niet te lang met inschrijven.
Is de cursus bijna vol? Je ziet dan op het scherm dat er nog maar enkele plaatsen zijn.

Is de cursus vol? Je ziet dan Wachtlijst op het scherm. Klik op de button om je aan te melden.
Zodra er een plek vrijkomt, nemen wij direct contact met je op.
Let op: een plaats op de wachtlijst is enkel geldig voor de cursus waarvoor je inschrijft en loopt niet door naar een volgende cursus of volgend seizoen.

Wat is het verschil tussen een korte cursus en een jaarcursus?

Een korte cursus bestaat uit maximaal 25 lessen. Een korte cursus stopt automatisch na de laatste les.
Een jaarcursus bestaat uit 36 lessen. Er zijn jaarcursussen van muziek, dans en theater. Jaarcursussen van muziek worden ieder jaar automatisch verlengd.

Is er ook aanbod voor mensen met een beperking?

Heb je een lichamelijke of verstandelijke beperking en ben je geïnteresseerd in ons aanbod of een specifieke cursus? Dan komen wij graag in contact met jou. SKVR biedt op dit moment geen speciaal aanbod voor mensen met een beperking, maar dat wil niet direct zeggen dat je niet terecht kunt in onze reguliere lessen. Bel, mail of bezoek ons, dan bespreken we samen met jou de mogelijkheden.

Tarieven

Terug naar boven
Wat is mijn cursusprijs?

Op de pagina van jouw cursus vind je de prijs. SKVR heeft tarieven voor kinderen en jongeren t/m 20 jaar en volwassenen vanaf 21 jaar.

Stroom je later in het cursusjaar in? Dan passen wij de prijs aan. Je betaalt vanaf het moment dat je start.

Hoe wordt het tarief bepaald?
De leeftijd die je hebt als je met de cursus start bepaalt de tariefgroep. Stroom je later in, dan geldt jouw leeftijd op de plaatsingsdatum. En daarmee het tarief.  

 

Hoe kan ik betalen?

Bij de inschrijving kies je direct hoe je wilt betalen: direct via iDeal - bij inschrijving via de website. Of via AcceptEmail* in termijnen.

*AcceptEmail is een digitale rekening die je per e-mail van ons ontvangt. Daarmee kun je gemakkelijk en direct via internetbankieren betalen.

Ik wil graag maandelijks betalen, kan dat?

Ja dat kan via AcceptEmail* en is afhankelijk van het aantal lessen van de (jaar)cursus.

  • Cursussen vanaf 6 t/m 15 lessen kunnen in maximaal 3 opeenvolgende maanden betaald worden.
  • Cursussen vanaf 16 t/m 25 lessen kunnen in maximaal 4 opeenvolgende maanden betaald worden.
  • (Jaar)cursussen van 26 lessen of meer kunnen in maximaal 6 opeenvolgende maanden betaald worden.
  • Stroom je halverwege het cursusjaar in bij een jaarcursus, dan wordt het maximum aantal te kiezen betaaltermijnen met één maand verminderd.

*AcceptEmail is een digitale rekening die je per email van ons ontvangt. Daarmee kun je gemakkelijk en direct via internetbankieren de betaling voldoen

Wanneer ontvang ik de rekening?

Je ontvangt de rekening via AcceptEmail* uiterlijk twee weken voor of twee weken na de start van de cursus.
*AcceptEmail is een digitale rekening die je per email van ons ontvangt. Daarmee kun je gemakkelijk en direct via internetbankieren de betaling voldoen.

De AcceptEmails worden verzonden in opeenvolgende maanden. Stroom je halverwege het cursusjaar in bij een jaarcursus, dan wordt het maximum aantal te kiezen betaaltermijnen met één maand verminderd.

Ik heb een betalingsherinnering en/of incasso ontvangen. Wat nu?

Betaal op tijd. Wel zo fijn. Zo voorkom je dat we extra kosten bij je in rekening brengen. Na het inschrijven ben je betalingsplichtig. De betalingsverplichting wordt aangegaan voor het totaal verschuldigde cursusbedrag. Bij het niet of niet tijdig betalen is SKVR genoodzaakt de verdere toegang tot de lessen te ontzeggen. Bovendien wordt de vordering uit handen gegeven aan een incassobureau. De eventuele incassokosten en wettelijke rente komen voor rekening van de betalingsplichtige.

Mijn AcceptEmail is verlopen. Hoe kan ik betalen?

Bovenaan de AcceptEmail zie je de uiterste betaaltermijn. Betaal op tijd en voorkom dat je extra kosten moet betalen.   

  1. Pak jouw klantnummer erbij. Die staat vermeld bij de betaalgegevens in de AcceptEmail.
  2. Maak het openstaande bedrag over op bankrekening NL69 INGB 0675730848
    t.n.v. SKVR te Rotterdam onder vermelding van jouw klantnummer.
Hoe kom ik in contact met afdeling Financiën?

Heb je vragen over je betalingen of facturen? De medewerkers van de afdeling financiën helpen je graag. Bel 010-4361366. Dat kan op maandag t/m donderdag van 10:00 - 16:00 uur.
Mailen kan ook
financien@skvr.nl

 

Korting(en) & vergoeding

Terug naar boven
Kan ik korting krijgen?

Ja, dat kan voor al onze activiteiten bij een cursusprijs vanaf € 100,- of meer. Je hebt keuze uit:

  • € 25,- Rotterdampas en CJP-korting
  • 25% Studentenkorting MBO, HBO, WO van 18 t/m 24 jaar.

Vergeet niet een geldig kortingsbewijs bij je inschrijving mee te sturen. Achteraf kunnen wij de korting niet verwerken.

Klik hier voor meer informatie over alle kortingsmogelijkheden.

Zijn er andere vergoedingsmogelijkheden?

Als er thuis te weinig geld is voor creatieve lessen, helpt het Jeugdfonds Cultuur. Het Jeugdfonds is er voor kinderen en jongeren van 4 tot en met 17 jaar die graag dansen, muziek maken, schilderen, toneelspelen, zingen of iets anders creatiefs willen doen, maar waar thuis geen geld is voor de lessen. Het fonds geeft een financieel steuntje in de rug en vergoedt het lesgeld plus kosten voor materialen (zoals de huur van een instrument).

Klik hier voor meer informatie.

Een vergoeding aanvragen en inschrijven. Hoe werkt dat?

Stap 1
Vraag aan de juf of meester van je kind, de buurtsportcoach, de schuldhulpverlener of bij het wijkteam of ze je willen helpen om een aanvraag te doen. Dit doen zij samen met jou, op de computer. Als de aanvraag naar het fonds is gemaild, kan je kind vaak al snel beginnen met de les. Op deze website vind je meer informatie.

Stap 2
De juf of meester, de buurtsportcoach, schuldhulpverlener of het wijkteam vertelt je meestal binnen een week of het Jeugdfonds de lessen betaalt.

Stap 3
Betaalt het fonds? Schrijf je kind dan in voor de cursus van SKVR en upload je bewijs van goedkeuring. 

Online inschrijven is het snelst. Je bent gelijk verzekerd van een plek. 
Niet online inschrijven? Inschrijven kan ook met een papieren inschrijfformulier. Telefonisch inschrijven is niet mogelijk.

Vergeet niet een bewijs van de goedkeuring in te leveren. Alle inschrijvingen worden behandeld op volgorde van binnenkomst. Lever het ingevulde en ondertekende formulier in bij de klantenservice:

  • Per mail: klantenservice@skvr.nl 
  • Per post: SKVR, t.a.v. klantenservice, Postbus 23260, 3001 KG Rotterdam 
  • Of bezoek ons: SKVR Rotterdam Hillevliet, Hillevliet 90, 3074 KD Rotterdam

Overstappen

Terug naar boven
Kan ik overstappen naar een andere korte cursus?

Ja, dat kan als er een plek vrij is en de cursus in hetzelfde seizoen wordt gegeven.

Kan ik overstappen naar een ander(e) workshop/evenement?

Ja, dat kan als er een plek vrij is en tot 14 dagen voor aanvang van het eerste evenement. 

Kan ik overstappen naar een andere jaarcursus?

Ja, dat kan als er voldoende plek vrij is. 

Uitzondering jaarcursussen muziek
Overstappen is mogelijk. Je wordt met voorrang aangemeld voor de plaatsingslijst van het andere instrument.
 

 

Gemiste lessen

Terug naar boven
Hoe meld ik me af voor een les?

Jammer dat je niet kunt. Bel of mail onze klantenservice. Geef bij je afmelding door: naam cursist, de cursus, leslocatie, lestijd en docent. Wij geven jouw afmelding meteen door aan jouw docent.

 Na 17:00 uur of in het weekend ontvangen wij je afmelding graag telefonisch via de voicemail. Dank daarvoor.

010-4361366
klantenservice@skvr.nl

Kan ik een gemiste les inhalen? 

Hoe jammer wij het ook vinden dat je een les moet missen, inhalen is helaas niet mogelijk. Overleg met de docent over de gemiste les, zodat je thuis kunt oefenen en/of het huiswerk weet voor de volgende keer.

Mijn docent is ziek. Worden de lessen ingehaald?

We doen ons best om verhindering van jouw docent goed op te vangen. We zoeken vervangende docent(en) om jouw les(sen) door te laten gaan. Als aan het einde van de cursus blijkt dat door verhindering van jouw docent niet de beloofde lessen gehaald worden, plannen we extra lessen in. 

Materialen

Terug naar boven
Welke materialen heb ik nodig voor de eerste les?

Beeldende kunst: bij de meeste cursussen van beeldende kunst is het basismateriaal inbegrepen. 

Indien nodig ontvang je van ons voor de les een bericht over meer mee te nemen materialen. Ontvang je vooraf geen extra bericht van ons? Dan hoef je niets mee te brengen. De docent adviseert je in de les over de eventuele aanschaf van materialen.

Heeft SKVR een eigen materialenwinkel?  

SKVR had tot de zomer 2024 een winkeltje met creatieve materialen. Door de sluiting van het pand aan de Hennekijnstraat beschikken we niet meer over een winkel vanaf seizoen 2024-2025. 

Kan ik mijn materialen achterlaten in een kluisje?

Ieder voor- en najaar hebben we kluisjes beschikbaar om materialen in op te slaan. Vraag naar de mogelijkheden bij SKVR Klantenservice.

Je huurt een kluisje voor € 12,50 per seizoen, plus € 12,50 borg. 

Moet ik een eigen camera meenemen naar de cursus?

In de cursussen van SKVR werk je met je eigen digitale camera. Dit kan een spiegelreflex of systeemcamera zijn. In ieder geval een camera waarop je handmatig de sluitertijd, het diafragma en ISO-waardes kunt instellen (pak de handleiding van je camera erbij).

Nog geen camera in huis? 
Vraag in de eerste les aan je docent welke camera voor jou het beste is.

Instrumentenhuur

Terug naar boven
Welke instrumenten kan ik bij jullie huren?

Je kunt bij ons een aantal instrumenten huren. Scheelt weer aanschaffen én jij kunt meteen beginnen met muziekles bij SKVR. Instrumenten in de verhuur zijn: 

  • accordeon, keyboard, trompet, viool
  • altviool, cello, dwarsfluit, klarinet, saxofoon 
  • contrabas, harp 

Andere instrumenten (zoals gitaren) verhuren wij niet. Een gitaar kun je tegen een lage prijs zelf kopen. Vraag je docent naar tips.

Hoe werkt het huren van een instrument?
  1. Heb je geen eigen instrument? Geef dat aan bij het inschrijven.
  2. Wij reserveren dan een instrument voor jou.
  3. Je ontvangt bericht over jouw reservering.
  4. Maak een afspraak met het instrumentenmagazijn om je instrument op te halen.
Wat is de huurprijs voor een instrument?

De huurprijzen gelden voor een cursusjaar.
Maak je gebruik van het Jeugdfonds Cultuur? Dan kun je ook jouw instrumentenhuur laten vergoeden. 

  • accordeon, keyboard, trompet, viool: € 148,-
  • altviool, cello, dwarsfluit, klarinet, saxofoon: € 222,-
  • contrabas, harp: € 284,-

Borg 
Als je een instrument huurt betaal je altijd € 50,- borg. Dit bedrag ontvang je aan het einde van de huurovereenkomst weer terug op je rekening. Dat storten we mits het instrument in goede staat is en je alle overige betalingen hebt voldaan.

Cursus Spelenderwijs
Je betaalt alleen borg voor het instrument van de Spelenderwijs cursus. Geen huur.

Hoe kom ik in contact met het instrumentenmagazijn?

Maak via mail of telefonisch een afspraak om je instrument op te halen of terug te brengen. Mail instrumenten@skvr.nl of bel 010-2718301.

Openingstijden instrumentenmagazijn
Het instrumentenmagazijn is iedere woensdag en vrijdag open van 09:30 – 16:30 uur.
Let op: In de schoolvakanties en op nationale feestdagen is het instrumentenmagazijn gesloten.

Adres instrumentenmagazijn
Het SKVR-instrumentenmagazijn vind je op de Kiotoweg 49, 3047 BG Rotterdam (in bedrijvenpark Noord - West)

Danskleding

Terug naar boven
Wat voor soort kleding kan ik dragen tijdens de dansles? 

Draag kleding waar jij je prettig in voelt en waarin je je gemakkelijk kunt bewegen. Niet te strak en niet te wijd. Specifieke kleding en schoenen verschillen per dansstijl. Vraag tijdens de proefles of in de eerste les advies hierover aan je docent. 

Tip: schaf pas je kleding of schoenen aan nadat je advies hebt gekregen van de docent. 

 

Pand Hennekijnstraat

Waarom heeft SKVR het pand aan de Hennekijnstraat verkocht?

Het pand aan de Hennekijnstraat was toe aan groot onderhoud. We lieten een onderzoeksrapport opmaken. Daaruit bleek dat de kosten een te groot percentage vormden van de subsidiegelden. Dat vonden we niet verantwoord en hebben daarom besloten het pand te verkopen.
We kijken ernaar uit om vanaf september te starten op 9 fijne nieuwe plekken in de buurt. Bij onze samenwerkingspartners en op onze eigen locaties Ringdijk en De Hillevliet. 

Gaan alle cursussen naar een nieuwe locatie?

Helaas zijn we er niet in geslaagd een geschikte plek te vinden voor beeldhouwen, een plek die voldoet aan eisen op het gebied van gezondheid, veiligheid en (verbouwings)kosten. Daarover zijn we vanaf afgelopen najaar in gesprek gegaan met diverse organisaties. 
Dit zien we als een verlies voor het cursusprogramma. En bijzonder jammer voor cursisten die deze cursus (al jarenlang) met veel plezier volgen. En dat spijt ons zeer. 

Kan ik na de verhuizing, op een andere locatie, op dezelfde tijd een cursus volgen?

Zoals ieder jaar staat er een gevarieerd programma voor het nieuwe seizoen klaar. Het programma voor cursusseizoen 2024-2025 vind je op deze website. Daar vind je ook de locaties en de tijden van de cursussen. 

 

Opzeggen en eerder stoppen

Terug naar boven
Hoe kan ik eerder stoppen met een cursus?

Wil je tijdens je cursus eerder stoppen? Dat kan. Geef dat door aan je docent én aan onze klantenservice: vermeld de naam van de cursist en om welke cursus het gaat. 
Mail: klantenservice@skvr.nl of stuur een brief naar:

SKVR
t.a.v. klantenservice
Postbus 23260
3001 KG Rotterdam

De lessen en de kosten lopen door tot 30 dagen nadat we je bericht hebben ontvangen. De lessen daarna brengen we niet meer in rekening. 
Kijk voor de voorwaarden bij Artikel 13. Opzeggen. Klik hier. 

Restitutie

Terug naar boven
Ik kan voor langere tijd niet naar de cursus komen. Heb ik recht op restitutie van cursusgeld?

Hoe jammer wij het ook vinden als je lessen moet missen, restitutie van cursusgeld is in geval van afwezigheid niet mogelijk. De docent vindt het wel fijn om het te weten als je niet kunt komen. Laat het ons en de docent weten. Meld je af via SKVR Klantenservice en vermeld de naam van de cursist, leslocatie, cursus, lestijd en docent.

010-4361366
klantenservice@skvr.nl

Meer informatie?
Naar artikel 15 van de algemene voorwaarden.

Wanneer wordt het cursusgeld na opzeggen/ontbinden teruggestort?

Het reeds betaalde cursusgeld stort SKVR binnen 14 dagen terug naar het bij SKVR bekende rekeningnummer. Conform de algemene voorwaarden. Is er nog een openstaand saldo voor bijvoorbeeld een andere cursus of open betaalverzoek, dan verminderen we het terug te storten cursusgeld met dat bedrag.  

Roostervrije dagen & vakanties

Terug naar boven
Zijn er lessen in de schoolvakanties?

In de vakanties zijn er (meestal) geen lessen. Het komt wel eens voor dat een docent - in overleg met een cursist - lessen inhaalt in een vakantie.
Daarnaast biedt SKVR in de vakanties speciale activiteiten aan als kinderkunstfestivals. Kijk hiervoor in de agenda.

Wanneer zijn de vakanties en roostervrije dagen?

Dit zijn de roostervrije dagen en schoolvakanties van het schooljaar 2024-2025: 

Herfstvakantie
28 oktober 2024 t/m 3 november 2024

Sinterklaas
5 december 2024

Kerstvakantie
23 december 2024 t/m 6 januari 2025

Voorjaarsvakantie
24 februari 2025 t/m 2 maart 2025

Goede vrijdag
18 april 2025

Pasen
21 april 2025

Koningsdag
27 april 2025

Meivakantie
28 april 2025 t/m 4 mei 2025

Hemelvaartsdag
29 mei 2025

Pinksteren
9 juni 2025

Zomervakantie
19 juli 2025 t/m 31 augustus 2025

 

Complimenten & klachten

Terug naar boven
Heb je complimenten of zie je mogelijkheden tot verbetering?

Laat jij ons weten wat jij van onze lessen en service vindt? SKVR bundelt en analyseert de complimenten, klachten en tips. Zo weten we wat we goed doen. En hoe we onze lessen en dienstverlening kunnen verbeteren.

Vertel het je docent of mail naar klantenservice@skvr.nl.

Heb je een klacht?

Dan stellen wij alles in het werk om dit op te lossen. SKVR ontvangt en bedient wekelijks enkele duizenden klanten. Wij stellen daarbij alles in het werk om jouw les, cursus en/of verblijf zo prettig mogelijk te maken.

Mail je klacht naar klachten@skvr.nl of stuur je bericht per post:

SKVR
T.a.v. De klachtencoördinator
Postbus 23260
3001 KG Rotterdam

  • Vermeld om welke afdeling en/of persoon het gaat en wat je klacht inhoudt.
  • Je ontvangt direct een ontvangstbevestiging van je klacht.
  • Wij behandelen je klacht binnen 7 werkdagen. Lukt het ons niet om de klacht binnen 7 werkdagen te behandelen, dan informeren wij jou daarover. Jij  ontvangt dan een schriftelijke melding.
  • SKVR bundelt en analyseert de binnengekomen klachten. Zo blijven we werken aan de verbetering van onze werk. 

 

Algemene voorwaarden

Terug naar boven
Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Op www.skvr.nl/voorwaarden kun je onze algemene voorwaarden lezen en downloaden.

 

Gegevens wijzigen

Terug naar boven
Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Heb je een nieuw telefoonnummer, of ben je verhuisd? Geef het door aan onze klantenservice.

Contact klantenservice
Mail klantenservice@skvr.nl, bel 010-4361366 of geef het door aan een van de collega's aan de balie. Dat is op de 1e verdieping van de Hillevliet 90. In Rotterdam Zuid.

Hoe kan ik SKVR steunen?

SKVR heeft een muzikaal goed doel: Support ons. Daarmee zamelen we geld in om instrumenten te kopen voor onze sociale muziekprojecten.

Ga naar Support ons om direct een donatie te doen of voor meer informatie.

Kan ik een instrument doneren?

Ja, dat kan! Mits het instrument nog bruikbaar is. Het liefst ontvangen wij instrumenten voor kinderen. Wij geven het instrument in bruikleen aan een kind waarvan de ouders zelf geen instrument kunnen betalen. 

Kijk voor meer informatie bij Support ons.

 

Mijn vraag staat er niet bij

Als je een andere vraag hebt, neem dan contact met ons op.
Bel, mail of bezoek ons. Zoals altijd helpen wij je graag. 

010-4361366
klantenservice@skvr.nl