Veelgestelde vragen
Snel antwoord op je vraag. Fijn voor jou, fijn voor ons. We hebben heel erg ons best gedaan op een uitgebreide FAQ. Hier vind je vast het antwoord op je vraag.
Inschrijven
Terug naar boven
- Kan ik een proefles volgen?
-
Ja, dat kan, mits er voldoende plek beschikbaar is.
Ga naar de cursuspagina van jouw keuze en vraag proefles aan.Wil je vandaag of morgen een proefles doen?
Bel dan met onze klantenservice: 010-4361366.
Aanvullende informatie:- Bij Dans en Theater kun je bijna altijd een proefles doen. Tenzij er wordt gerepeteerd voor een voorstelling, dan zetten we deelname aan een proefles even stil. Na de voorstelling(en) zijn proeflessen weer mogelijk.
- Bij Muziek is een proefles volgen tijdelijk niet mogelijk.
- Bij Fotografie & Media kun je alleen bij de eerste les van de basiscursussen een proefles doen.
- Bij Beeldende kunst, Mode & Design kun je de sfeer proeven door te kijken bij de lessen, met uitzondering van de lessen waar gewerkt wordt met modellen.
- Bij Schrijven hebben we op dit moment geen proefles mogelijkheden.
- Hoe kan ik inschrijven?
-
Online inschrijven is het snelst. Je bent gelijk verzekerd van een plek.
Niet online inschrijven? Inschrijven kan ook met een papieren inschrijfformulier. Telefonisch inschrijven is niet mogelijk. Mocht je vragen hebben over het online inschrijven, dan helpen we je graag. Bel met SKVR Klantenservice 010-4361366.Om in te schrijven moet je 18 jaar of ouder zijn. Nog géén 18 jaar? Vraag je ouder(s)/verzorger(s) om de inschrijving te doen. Zij registreren zich met een account en voegen jou toe als cursist.
Vraag je korting aan? Vergeet niet een geldig kortingsbewijs in te leveren. Alle inschrijvingen worden behandeld op volgorde van binnenkomst. Lever het ingevulde en ondertekende formulier in bij de klantenservice.
- Per mail: klantenservice@skvr.nl
- Per post: SKVR, t.a.v. klantenservice, Postbus 23260, 3001 KG Rotterdam
- Of bezoek onze klantenservice: SKVR Hillevliet, Hillevliet 90, 3074 KD Rotterdam
- Hoe werkt het inschrijfproces voor een jaarcursus muziek?
-
Ons seizoen start na de zomervakantie en loopt tot aan de volgende zomervakantie. Maar je kunt het hele jaar door inschrijven en instromen.
Inschrijven voor een jaarcursus muziek gaat als volgt:
Je schrijft in via de website bij de locatie naar keuze en geeft je voorkeur voor dag en tijd aan. Je wordt op een plaatsingslijst gezet (en betaalt dus nog niets).-
Je betaalt pas en alleen voor de lessen vanaf het moment dat je definitief bent geplaatst en start met de lessen. Het cursusgeld wordt daarop aangepast.
-
Wij zoeken de beste mogelijkheden voor je uit en de docent neemt persoonlijk contact met je op om dit te bespreken.
- Hierna word je definitief geplaatst en kun je starten met muziekles.
Ben je tussen de 7 en 10 jaar en ga je voor het eerst op muziekles? Dan hebben we een speciaal beginnersrooster voor het eerste lesjaar. In dit rooster zijn de muzieklessen voor deze leeftijd op dezelfde tijd ingepland.
-
- Hoe schrijf ik in met een vergoeding van het Jeugdfonds Cultuur?
-
Stap 1
Vraag aan de juf of meester van je kind, de buurtsportcoach, de schuldhulpverlener of bij het wijkteam of ze je willen helpen om een aanvraag te doen. Dit doen zij samen met jou, op de computer. Als de aanvraag naar het fonds is gemaild, kan je kind vaak al snel beginnen met de les.Stap 2
De juf of meester, de buurtsportcoach, schuldhulpverlener of het wijkteam vertelt je meestal binnen een week of het Jeugdfonds de lessen betaalt.Stap 3
Betaalt het fonds? Schrijf je kind dan in voor de cursus van SKVR en upload je bewijs van goedkeuring.Online inschrijven is het snelst. Je bent gelijk verzekerd van een plek.
Niet online inschrijven? Inschrijven kan ook met een papieren inschrijfformulier. Telefonisch inschrijven is niet mogelijk.Vergeet niet een bewijs van de goedkeuring in te leveren. Alle inschrijvingen worden behandeld op volgorde van binnenkomst. Lever het ingevulde en ondertekende formulier in bij de klantenservice.
- Per mail: klantenservice@skvr.nl
- Per post: SKVR, t.a.v. klantenservice, Postbus 23260, 3001 KG Rotterdam
- Of bezoek onze klantenservice: SKVR (1e verdieping) Hillevliet 90 Rotterdam (Zuid)
- Hoe kan ik online inschrijven als ik niet kan inloggen?
-
Heb je nog niet eerder via onze website ingeschreven, vraag dan eerst een nieuw wachtwoord aan. Klik hier om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Je ontvangt van ons een mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
Word je e-mailadres niet herkend? Klik hier om nieuw account aan te maken.
- Wanneer is mijn inschrijving verwerkt?
-
Nadat je via onze website of aan de balie hebt ingeschreven, sturen wij je direct per mail een inschrijfbevestiging toe. Hierin vind je alle belangrijke details rondom de start van jouw cursus. Denk aan de startdatum, lestijd, laatste lesdag, docent, locatie en het lokaal.
Heb je binnen vijf minuten geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice 010-4361366 klantenservice@skvr.nl.
Uitzondering
Bij jaarcursussen Muziek schrijven wij je eerst in op een plaatsingslijst, per mail sturen wij je een bevestiging. Zodra er plaats is in de cursus nemen wij contact met je op om een afspraak te maken over de startdatum van jouw cursus of jouw intakegesprek met de docent. Pas na deze intake ben je geplaatst in de jaarcursus. - Kan ik later instromen?
-
Ja, dat kan als er plek vrij is bij alle korte cursussen en jaarcursussen. Stroom je later in dan wordt het cursusgeld aangepast aan het aantal lessen. Je betaalt vanaf het moment dat je start. Let op: staat er geen inschrijfknop op de website, dan kun je (tijdelijk) niet instromen.
- Ik woon niet in Rotterdam. Kan ik mij ook inschrijven?
-
Je bent van harte welkom! Ook als je buiten Rotterdam woont, kun je inschrijven voor onze activiteiten.
Cursussen
Terug naar boven
- Wanneer staan de nieuwe cursussen en workshops online?
-
Op verschillende momenten in het jaar presenteren we onze cursussen en workshops. Zo is er een vast moment in mei/juni voor cursussen die starten na de zomervakantie en in december voor cursussen die starten in februari. Regelmatig starten er gedurende het cursusjaar ook nieuwe korte cursussen en (vakantie)workshops.
Wil je als eerste op de hoogte zijn van nieuwe cursussen, bijzondere aanbiedingen en tips? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
- Is er nog plek in de cursus?
-
Als de button Inschrijven te zien is, is er plek in de cursus. Wacht niet te lang met inschrijven.
Zodra de cursus bijna vol is, zie je in het scherm dat er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar is.Is de cursus vol? Je ziet dan Wachtlijst op het scherm. Klik op de button om je aan te melden.
Zodra er een plek vrijkomt, nemen wij direct contact met je op.
Let op: een plaats op de wachtlijst is enkel geldig voor de cursus waarvoor je inschrijft en loopt niet door naar een volgende cursus of volgend seizoen. - Wat is het verschil tussen een korte cursus en een jaarcursus?
-
Een korte cursus is een beperkte serie van (maximaal 25) lessen. Een korte cursus stopt automatisch na de laatste les.
Een jaarcursus is een serie van minimaal 36 lessen die gedurende het hele schooljaar wordt gegeven. Jaarcursussen worden gegeven bij muziek, dans en theater. Jaarcursussen van muziek worden ieder jaar automatisch verlengd. - Is er ook aanbod voor mensen met een beperking?
-
Heb je een lichamelijke of verstandelijke beperking en ben je geïnteresseerd in ons aanbod of een specifieke cursus? Dan komen wij graag in contact met jou. SKVR biedt op dit moment geen speciaal aanbod voor mensen met een beperking, maar dat wil niet direct zeggen dat je niet terecht kunt in onze reguliere lessen. Bel, mail of bezoek ons, dan bespreken we samen met jou de mogelijkheden.
Tarieven
Terug naar boven
- Wat is mijn cursusprijs?
-
Op de pagina van jouw cursus vind je de prijs. SKVR heeft tarieven voor kinderen en jongeren (t/m 20 jaar) en volwassenen (vanaf 21 jaar).
Stroom je later in het cursusjaar in? Dan passen wij de prijs aan. Je betaalt vanaf het moment dat je start. - Hoe wordt het tarief bepaald?
- Om te bepalen in welke tariefgroep je valt, kijken we naar de leeftijd die je hebt bij de start van de cursus. Stroom je later in, dan geldt de plaatsingsdatum als bepaling van de leeftijd en het bijbehorende tarief.
Betalen
Terug naar boven
- Hoe kan ik betalen?
-
Bij de inschrijving kies je direct hoe je wil betalen: direct via iDeal (bij inschrijving via de website) of via AcceptEmail* in termijnen.
*AcceptEmail is een digitale rekening die je per email van ons ontvangt. Daarmee kun je gemakkelijk en direct via internetbankieren de betaling voldoen. - Ik wil graag maandelijks betalen, kan dat?
-
Ja dat kan via AcceptEmail* en is afhankelijk van het aantal lessen van de (jaar)cursus.
- Cursussen vanaf 6 t/m 15 lessen kunnen in maximaal 3 opeenvolgende maanden betaald worden.
- Cursussen vanaf 16 t/m 25 lessen kunnen in maximaal 4 opeenvolgende maanden betaald worden.
- (Jaar)cursussen van 26 lessen of meer kunnen in maximaal 6 opeenvolgende maanden betaald worden.
- Stroom je halverwege het cursusjaar in bij een jaarcursus, dan wordt het maximum aantal te kiezen betaaltermijnen met één maand verminderd.
*AcceptEmail is een digitale rekening die je per email van ons ontvangt. Daarmee kun je gemakkelijk en direct via internetbankieren de betaling voldoen
- Wanneer ontvang ik de rekening?
-
Je ontvangt de rekening via AcceptEmail* uiterlijk twee weken voor of twee weken na de start van de cursus.
*AcceptEmail is een digitale rekening die je per email van ons ontvangt. Daarmee kun je gemakkelijk en direct via internetbankieren de betaling voldoen.De AcceptEmails worden verzonden in opeenvolgende maanden. Stroom je halverwege het cursusjaar in bij een jaarcursus, dan wordt het maximum aantal te kiezen betaaltermijnen met één maand verminderd.
- Ik heb een betalingsherinnering en/of incasso ontvangen. Wat nu?
-
Betaal op tijd. Wel zo fijn. Zo voorkom je dat we extra kosten bij je in rekening brengen. Na het inschrijven ben je betalingsplichtige. De betalingsverplichting wordt aangegaan voor het totaal verschuldigde cursusbedrag. Bij het niet of niet tijdig betalen is SKVR genoodzaakt de verdere toegang tot de lessen te ontzeggen. Bovendien wordt de vordering uit handen gegeven aan een incassobureau. De eventuele incassokosten en wettelijke rente komen voor rekening van de betalingsplichtige.
- Mijn AcceptEmail is verlopen. Hoe kan ik betalen?
-
Bovenaan de AcceptEmail zie je de uiterste betaaltermijn. Betaal op tijd, zo voorkom je dat extra kosten in rekening worden gebracht.
- Pak jouw klantnummer erbij. Dit staat vermeld bij de betaalgegevens in de AcceptEmail.
- Maak het openstaande bedrag over op bankrekening NL69 INGB 0675730848
t.n.v. SKVR te Rotterdam onder vermelding van jouw klantnummer.
- Hoe kom ik in contact met afdeling Financiën?
-
Voor vragen over je betalingen of facturen kun je contact opnemen met de afdeling Financiën, per e-mail bereikbaar via financien@skvr.nl en telefonisch via 010-4361366 op maandag t/m donderdag van 10:00 - 16:00 uur.
Korting(en) & vergoeding
Terug naar boven
- Kan ik korting krijgen?
-
Ja, dat kan voor al onze activiteiten bij een cursusprijs vanaf € 100,- of meer. Je hebt keuze uit:
- € 25,- Rotterdampas en CJP-korting
- 25% Studentenkorting MBO, HBO, WO van 18 t/m 24 jaar.
Vergeet niet een geldig kortingsbewijs bij je inschrijving mee te sturen. Achteraf kunnen wij de korting niet verwerken.
Klik hier voor meer informatie over alle kortingsmogelijkheden.
- Zijn er andere vergoedingsmogelijkheden?
-
Als er thuis te weinig geld is voor creatieve lessen, helpt het Jeugdfonds Cultuur. Het Jeugdfonds is er voor kinderen en jongeren van 4 tot 18 jaar die graag dansen, muziek maken, schilderen, toneelspelen, zingen of iets anders creatiefs willen doen, maar waar thuis geen geld is voor de lessen. Het fonds geeft een financieel steuntje in de rug en vergoedt het lesgeld plus kosten voor materialen (zoals de huur van een instrument).
- Een vergoeding aanvragen en inschrijven. Hoe werkt dat?
-
Stap 1
Vraag aan de juf of meester van je kind, de buurtsportcoach, de schuldhulpverlener of bij het wijkteam of ze je willen helpen om een aanvraag te doen. Dit doen zij samen met jou, op de computer. Als de aanvraag naar het fonds is gemaild, kan je kind vaak al snel beginnen met de les. Op deze website vind je meer informatie.Stap 2
De juf of meester, de buurtsportcoach, schuldhulpverlener of het wijkteam vertelt je meestal binnen een week of het Jeugdfonds de lessen betaalt.Stap 3
Betaalt het fonds? Schrijf je kind dan in voor de cursus van SKVR en upload je bewijs van goedkeuring.Online inschrijven is het snelst. Je bent gelijk verzekerd van een plek.
Niet online inschrijven? Inschrijven kan ook met een papieren inschrijfformulier. Telefonisch inschrijven is niet mogelijk.Vergeet niet een bewijs van de goedkeuring in te leveren. Alle inschrijvingen worden behandeld op volgorde van binnenkomst. Lever het ingevulde en ondertekende formulier in bij de klantenservice.
- Per mail: klantenservice@skvr.nl
- Per post: SKVR, t.a.v. klantenservice, Postbus 23260, 3001 KG Rotterdam
- Of bezoek ons: SKVR Rotterdam Hillevliet, Hillevliet 90, 3074 KD Rotterdam
Overstappen
Terug naar boven
- Kan ik overstappen naar een andere korte cursus?
-
Ja, dat kan als er voldoende plek vrij is en de cursus in hetzelfde seizoen wordt gegeven.
- Kan ik overstappen naar een ander(e) workshop/evenement?
-
Ja, dat kan als er voldoende plek vrij is en tot 14 dagen voor aanvang van het eerste evenement.
- Kan ik overstappen naar een andere jaarcursus?
-
Ja, dat kan als er voldoende plek vrij is.
Uitzondering jaarcursussen muziek
Overstappen is mogelijk. Je wordt met voorrang aangemeld voor de plaatsingslijst van het andere instrument.
Gemiste lessen
Terug naar boven
- Hoe meld ik me af voor een les?
-
Jammer dat je niet kunt. Bel of mail onze klantenservice. Geef bij je afmelding door: naam cursist, de cursus, leslocatie, lestijd en docent. Wij geven jouw afmelding meteen door aan jouw docent.
Na 17:00 uur of in het weekend ontvangen wij je afmelding graag telefonisch via de voicemail. Dank daarvoor.
010-4361366
klantenservice@skvr.nl - Kan ik een gemiste les inhalen?
-
Hoe jammer wij het ook vinden dat je een les moet missen, inhalen is helaas niet mogelijk. Overleg met de docent over de gemiste les, zodat je thuis kunt oefenen en/of het huiswerk weet voor de volgende keer.
- Mijn docent is ziek. Worden de lessen ingehaald?
-
We doen ons best om verhindering van jouw docent goed op te vangen. We zoeken vervangende docent(en) om jouw les(sen) door te laten gaan. Indien aan het einde van de cursus blijkt dat door verhindering van jouw docent niet de beloofde lessen gehaald worden, dan plannen we extra lessen in.
Materialen
Terug naar boven
- Welke materialen heb ik nodig voor de eerste les?
-
Beeldende kunst: bij de meeste cursussen van beeldende kunst is het basismateriaal inbegrepen. Eventueel extra materialen zijn verkrijgbaar in onze winkel aan de Hennekijnstraat 6 (2e verdieping).
Daar kun je eenvoudige materialen kopen die tijdens de cursus gebruikt worden. Denk aan teken- en schilderbenodigdheden, papier, klei en materialen voor edelsmeden.
Indien nodig ontvang je van ons voor de les een bericht over meer mee te nemen materialen. Ontvang je vooraf geen extra bericht van ons? Dan hoef je niets mee te brengen. De docent adviseert je in de les over de eventuele aanschaf van materialen.
- Wat zijn de openingstijden van de winkel?
-
De SKVR-winkel aan de Hennekijnstraat 6 (2e verdieping) is op maandag t/m vrijdag geopend van:
09:45 - 10:15 uur
13:15 - 13:45 uur
19:15 - 19:45 uur - Kan ik mijn materialen achterlaten in een kluisje?
-
Ja, dat kan. Ieder voor- en najaar hebben we kluisjes beschikbaar om materialen in op te slaan. Vraag naar de mogelijkheden bij SKVR Klantenservice.
Je huurt een kluisje voor € 12,50 per seizoen, plus € 12,50 borg.
- Moet ik een eigen camera meenemen naar de cursus?
-
In de cursussen van SKVR werk je met je eigen digitale camera. Dit kan een spiegelreflex of systeemcamera zijn, maar in ieder geval een camera waarop je handmatig de sluitertijd, het diafragma en ISO-waardes kunt instellen (zie hiervoor de handleiding van je camera).
Nog geen camera in huis?
Vraag in de eerste les aan de docent welke camera voor jou het beste is.
Instrumentenhuur
Terug naar boven
- Welke instrumenten kan ik bij jullie huren?
-
We hebben een aantal instrumenten te huur. Je hoeft dan zelf geen instrument aan te schaffen én jij kunt meteen beginnen met muziekles bij SKVR.
In ons instrumentenmagazijn kun je terecht voor:
- accordeon, keyboard, trompet, viool
- altviool, cello, dwarsfluit, klarinet, saxofoon
- contrabas, harp
Andere instrumenten (zoals gitaren) verhuren wij niet. Een gitaar kun je tegen een lage prijs zelf kopen. Vraag je docent naar tips.
- Hoe werkt het huren van een instrument?
-
- Heb je geen eigen instrument? Geef dat aan bij het inschrijven.
- Wij reserveren dan een instrument voor jou.
- Je ontvangt bericht over jouw reservering.
- Maak een afspraak met het instrumentenmagazijn om je instrument op te halen.
- Wat is de huurprijs voor een instrument?
-
Hieronder staan de prijzen op basis van een cursusjaar. Korting is niet van toepassing op instrumentenhuur. Maak je gebruik van het Jeugdfonds Cultuur, dan kun je ook jouw instrumentenhuur wel laten vergoeden.
- accordeon, keyboard, trompet, viool: € 143,-
- altviool, cello, dwarsfluit, klarinet, saxofoon: € 214,-
- contrabas, harp: € 274,-
Borg
Als je een instrument huurt betaal je altijd € 50,- borg. Dit bedrag ontvang je aan het einde van de huurovereenkomst weer terug op je rekening. Dat storten we mits het instrument in goede staat is en je alle overige betalingen hebt voldaan.Je betaalt geen huur maar wel borg voor het instrument van de spelenderwijs cursus.
- Hoe kom ik in contact met het instrumentenmagazijn?
-
Maak via mail of telefonisch een afspraak om je instrument op te halen of terug te brengen. Mail instrumenten@skvr.nl of bel 010-2718301.
Het instrumentenmagazijn is open op woensdag en vrijdag van 09:30 – 16:30 uur, met uitzondering van de schoolvakanties en op nationale feestdagen. Dan is het instrumentenmagazijn gesloten.
Het instrumentenmagazijn vind je op de Kiotoweg 49, 3047 BG Rotterdam
Danskleding
Terug naar boven
- Wat voor soort kleding kan ik dragen tijdens de dansles?
-
Draag kleding waar jij je prettig in voelt en waarin je je gemakkelijk kunt bewegen. Niet te strak en niet te wijd. Specifieke kleding en schoenen verschillen per dansstijl. Vraag tijdens de proefles of in de eerste les advies hierover aan de docent.
Tip: schaf pas je kleding of schoenen aan nadat je advies hebt gekregen van de docent.
Pand Hennekijnstraat
- Waarom gaat SKVR verhuizen?
-
Dat er groot onderhoud nodig is op de Hennekijnstraat is bij alle gebruikers duidelijk. De veiligheidschecks waren in orde maar er zijn lekkages, het gebouw is niet goed geïsoleerd en de inrichting is duidelijk aan een opfrisbeurt toe. Uit het onderhoudsrapport dat op verzoek van de directie is opgesteld, kwam naar voren dat er noodzakelijk onderhoud en een grootschalige renovatie moeten plaatsvinden. Om het gebouw duurzaam en toekomstbestendig te houden is een bedrag van ruim 2,5 miljoen euro nodig. SKVR beschikt niet over het bedrag voor deze grootschalige renovatie. Ook was er al steeds meer leegstand in het pand, met name overdag. Dit zou een grote investering met publieke middelen, mocht die al mogelijk zijn, niet rechtvaardigen. Tot slot steekt SKVR haar geld liever in actieve cultuurbeoefening met impact voor Rotterdammers. We doen dat in toenemende mate in samenwerking met andere partners in de stad waarbij we gebruik maken van elkaars kennis en faciliteiten. Mede daarom heeft SKVR besloten het pand in de verkoop te doen en op zoek te gaan naar alternatieve locaties bij partners.
- Hoe is de situatie in het pand nu?
-
Wij hebben alle periodieke veiligheidscontroles uit laten voeren en die zijn in orde. Aan de stadsverwarming moet groot en kostbaar onderhoud gedaan worden. Daarom willen we voor de winter het pand uit zijn.
- Waar gaat mijn cursus plaatsvinden?
-
We zoeken naar alternatieve locaties in het centrum. Zodra er iets definitief is hoor je dat van ons via de mail.
- Per wanneer start mijn cursus op een andere locatie?
-
Het liefst starten we alle cursussen in het nieuwe seizoen, dus na de zomer, op een nieuwe locatie.
- Wat is SKVR nu aan het doen om ervoor te zorgen dat de cursussen door kunnen gaan?
-
Wij zijn met allerlei partijen in gesprek. Daarbij letten wij erop dat de nieuwe locaties over de benodigde faciliteiten beschikken of het goed bereikbaar is en of er ruimte is voor ontmoeting.
- Gaat er aanbod wegvallen?
-
Nee, dat is niet de bedoeling. We proberen voor ons volledige aanbod een nieuwe passende locatie te vinden.
- Wanneer kan ik mij inschrijven voor een nieuwe cursus?
-
Er verandert niets aan het inschrijfproces. Het nieuwe cursusaanbod komt in mei op de website.
- Kan ik op dezelfde tijd een cursus volgen?
-
We proberen zo veel mogelijk rekening te houden met bestaande lestijden en zoeken naar locaties waar we zowel overdag als ‘s avonds terecht kunnen.
- Ik heb hier wel ideeën over! Waar kan ik die kwijt?
-
Wat leuk! Voor cursisten die mee willen denken hebben we een klankbordgroep in het leven geroepen. Aanmelden is mogelijk tot 7 april en kan via deze link.
Heb je nog een andere vraag? Mail dan naar rotterdamcentrum@skvr.nl . We komen zo snel mogelijk bij je terug.
Opzeggen en eerder stoppen
Terug naar boven
- Hoe kan ik eerder stoppen met een cursus?
-
Wil je tijdens je cursus eerder stoppen? Dat kan. Geef dat door aan je docent én aan onze klantenservice: vermeld de naam van de cursist en om welke cursus het gaat.
Mail klantenservice@skvr.nl of per brief aan:SKVR
t.a.v. klantenservice
Postbus 23260
3001 KG Rotterdam
De lessen en de kosten lopen door tot 30 dagen nadat we je bericht hebben ontvangen. De lessen daarna brengen we niet meer in rekening.
Kijk voor de voorwaarden bij Artikel 13. Opzeggen. Klik hier.
Restitutie
Terug naar boven
- Ik kan voor langere tijd niet naar de cursus komen. Heb ik recht op restitutie van cursusgeld?
-
Hoe jammer wij het ook vinden als je lessen moet missen, restitutie van cursusgeld is in geval van afwezigheid niet mogelijk. De docent vindt het wel fijn om het te weten als je niet kunt komen. Laat het ons en de docent weten. Meld je af via SKVR Klantenservice en vermeld de naam van de cursist, leslocatie, cursus, lestijd en docent.
010-4361366
klantenservice@skvr.nlMeer informatie?
Naar artikel 15 van de algemene voorwaarden. - Wanneer wordt het cursusgeld na opzeggen/ontbinden teruggestort?
-
Het reeds betaalde cursusgeld wordt binnen 14 dagen teruggestort naar het bij SKVR bekende rekeningnummer, conform de algemene voorwaarden. Indien er een openstaand saldo is voor bijv. een andere cursus of open betaalverzoek, dan wordt het cursusgeld in mindering gebracht op dit saldo.
Roostervrije dagen & vakanties
Terug naar boven
- Zijn er lessen in de vakanties?
-
In de vakanties zijn er meestal geen lessen. In uitzonderlijke situaties kan de docent bepalen om lessen in te halen. Dit gebeurt altijd in overleg met de cursist. Daarnaast biedt SKVR in de vakanties regelmatig vakantie-activiteiten aan. Kijk hiervoor in de agenda.
- Wanneer zijn de vakanties en roostervrije dagen?
-
Hieronder zie je de roostervrije dagen en vakanties, onder voorbehoud van wijzigingen.
Kerstvakantie 25-12-22 t/m 8-1-23
Voorjaarsvakantie 27-2 t/m 5-3-23
Goede vrijdag 7-4-23
Paasweekend 8-4 t/m 10-4-23
Meivakantie 24-4 t/m 7-5-23
Hemelvaartsdag 18-5-23
Pinksteren 28-5 t/m 29-5-23
Zomervakantie 10-7 t/m 20-8-23
Complimenten & klachten
Terug naar boven
- Heb je complimenten of zie je mogelijkheden tot verbetering?
-
Wij zijn altijd benieuwd naar wat jij van onze lessen en service vindt. SKVR bundelt en analyseert de complimenten, klachten en tips. Zo weten we wat we goed doen en waar we onze lessen en dienstverlening kunnen verbeteren.
Vertel het je docent of mail naar klantenservice@skvr.nl.
- Heb je een klacht?
-
Dan stellen wij alles in het werk om dit op te lossen. SKVR ontvangt en bedient wekelijks enkele duizenden klanten. Wij stellen daarbij alles in het werk om jouw les, cursus en/of verblijf zo prettig mogelijk te maken.
Mail naar klachten@skvr.nl of stuur je bericht per post:
SKVR
T.a.v. De klachtencoördinator
Postbus 23260
3001 KG Rotterdam- Vermeld bij je klacht om welke afdeling en/of persoon het gaat en wat je klacht inhoudt.
- Je ontvangt direct een ontvangstbevestiging van je klacht.
- Je klacht wordt binnen 7 werkdagen inhoudelijk behandeld. Lukt het niet om de klacht binnen 7 werkdagen te behandelen, dan ontvang je tussentijds een schriftelijke melding hiervan.
- SKVR bundelt en analyseert de binnengekomen klachten ten behoeve van de verbetering van haar dienstverlening.
Algemene voorwaarden
Terug naar boven
- Waar kan ik de algemene voorwaarden nalezen?
-
Op www.skvr.nl/voorwaarden kun je onze algemene voorwaarden nalezen.
Gegevens wijzigen
Terug naar boven
- Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
-
Heb je een nieuw telefoonnummer, of ben je verhuisd? Neem contact op met onze klantenservice. Mail klantenservice@skvr.nl, bel 010-4361366 of geef het door aan een van de collega's aan de balie van onze klantenservice. Dat is op de 1e verdieping. Adres: Hillevliet 90 op Rotterdam Zuid.
Doneren
Terug naar boven
- Hoe kan ik SKVR steunen?
-
SKVR heeft een muzikaal goed doel: Support ons. Daarmee zamelen we geld in om instrumenten te kopen voor onze sociale muziekprojecten.
Ga naar Support ons om direct een donatie te doen of voor meer informatie.
- Kan ik een instrument doneren?
-
Ja, dat kan! Mits het instrument nog bruikbaar is. Het liefst ontvangen wij instrumenten voor kinderen. Wij geven het instrument in bruikleen aan een kind waarvan de ouders zelf geen instrument kunnen betalen.
Kijk voor meer informatie bij Support ons.
Mijn vraag staat er niet bij
Als je een andere vraag hebt, neem dan contact met ons op.
Bel, mail of bezoek ons. Zoals altijd helpen wij je graag.
010-4361366
klantenservice@skvr.nl