Drie portretten SKVR Tech-docenten in Kunstzone
muziekonderwijs. Een bijdrage van Suzanne Ypma, ontwikkeladviseur innovatie in de nieuwste editie van Kunstzone.
'Technologie geeft ruimte om achter de schermen te schitteren. Kinderen die niet op de voorgrond treden blijken ineens uit te blinken in het maken van een beat. Door toegankelijke tools in te zetten in het onderwijs helpt het kinderen zichzelf te herkennen én zich uit te drukken.' Aan het woord is muziekdocent Pamela Slagveer, een van de kartrekkers van SKVR Tech.
Voor Kunstzone, een vakblad voor professionals in de kunst- en cultuureducatie, interviewde onze ontwikkeladviseur innovatie Suzanne Ypma Pamela. En ook haar collega’s Aran Abe en Brantley Macdonald, SKVR-muziekdocenten die met een gedeelde nieuwsgierigheid naar de inzet van technologie creativiteit en expressie aanwakkeren.
Editie Kunstzone 4-2025
Lees het - lekker leesbare - artikel Van 'uit je hoofd' naar 'uit jezelf' en je laat je meevoeren in de visie op het makerschap van leerlingen in de muzieklessen met Tech: divers, digitaal en creatief.
‘In de klas is de impact voelbaar: een zachte kick, een onverwachte lach, een loop die nét niet klopt en toch werkt. Leerlingen schuiven, draaien, proberen. Wat niet in woorden gaat, komt tot uitdrukking in klank. Zo verandert de klas van leerplek in maakplek.’ [Brantley MacDonald]